een loopplan maken

Een TWENTERUN loopplan maken

Het bestaan van de mooiste estafetteloop van Twente is je ter ore gekomen. Deze ‘Twenterun’ klinkt als een uitdaging! En nu? Wanneer je je er in verdiept, komt de omvang op je af. Er zit voorwerk in uiteindelijke deelname. Alle teams die deel hebben genomen zijn nadien laaiend enthousiast. Een ervaring die je zeker bij blijft! Het voorwerk is de moeite waard gebleken. Wanneer je echter voor het eerst mee wilt gaan doen, dan kan je wel wat voorbeelden en adviezen gebruiken. Door middel van dit informatieve stuk, helpen we je hiermee op weg.

Wanneer je sportmaatjes, vrienden, collegae, familie, etcetera wilt benaderen, is het handig om al een goed beeld te kunnen scheppen van hetgeen waarvoor je ze enthousiasmeert. Verdiep je alvast in de Twenterun.

In de basis: alle teams doen het net even anders, waarbij het reglement het uitgangspunt is. Leidend zijn:

  • De teamleden en hun verschillende rol(len)
    Minimaal 2 sub-teams. Er zijn dus minimaal 8 mensen nodig om een team te kunnen vormen. Hoe meer teamleden, hoe kleiner de afstand die per teamlid wordt afgelegd. Doordat er verschillende rollen zijn en de afstanden als team kunnen worden bepaald, is er ruimte voor fanatieke en recreatieve deelnemers in binnen één team.
      • Teamcaptain,
        Per team is er 1 teamcaptain die de communicatie doet van en naar de organisatie. Tijdens de Twenterun maakt deze onderdeel uit van de appgroep met alle teamcaptains en het algemeen coördinerend team.
      • Lopers,
      • Fietsers,
        voldoende mensen om telkens 1 loper met 2 begeleidende fietsers op de route te houden.
      • Chauffeurs,
      • Verzorgers,
      • Etc.
    • Het Excel Formulier waarop de teamgegevens (naam, snelheid, NAW van de teamleden, rollen van de verschillende teamleden) aan moeten worden geleverd.
    • Een tijdspad
      • Aanmelddatum incl. exceldocument
      • Bijeenkomsten
      • Voorbereidingen
      • Registratie op de dag van de Twenterun
      • De starttijd en herstart tijden (bij de checkpoints)
      • Wisseltijden & locaties van sub-teams
      • Checkpoint 2: Samen ontbijten bij locatie Wierdensestraat in Almelo
      • Gezamenlijke finish rond 16:30 uur op zaterdag
      • Nagenieten

 

  • De route
    • Vanaf de website kan de route gedownload worden.
    • Bypasses
      Vanwege werkzaamheden in de verschillende gemeenten zal de organisatie in de laatste week nog een aantal bypasses presenteren om de teams op de hoogte te brengen van de juiste route.
    • Etappes
      Deel, op basis van de samenstelling van de sub-teams, de route op in etappes die door een sub-team gelopen gaat worden. Kies de wisselpunten tactisch. bepaal de etappes per sub-team. (Welk sub-team loopt welk deel van de route?)
    • Wisselpunten
      Halverwege de route is er 1 verplicht wisselpunt voor alle teams: locatie Wierdensestraat van het ROC van Twente. Hier wordt door studenten van de opleiding Facilitair Leidinggevende i.c.m. de Bakkersopleiding een gezamenlijk ontbijt georganiseerd.
    • Checkpoints, stop-and-go
      De 3 checkpoints gebruikt de organisatie om leuke foto’s te maken en vat te houden op de loopsnelheid van de teams. De organisatie kan een team wat langer op zo’n checkpoint houden om er zo voor te zorgen dat de teams dicht bij elkaar over de finish komen. Dit komt het feest bij de finish ten goede.
  • Materialen
    • Navigatiesystemen (Garmin?/mobiele telefoon)
    • Fluorescerende hesjes & verlichte hesjes.
    • Vervoersmiddelen (fietsen, auto’s/busjes).
    • Voedingsmiddelen. (verzorging tijdens het lopen en in het basiskamp)
    • Verzorgingsmiddelen.
  • Het basiskamp.
    • De taakverdeling.
    • Catering & verzorging.
    • Slaapgerei
    • Eetgerei
  • Loopplan
    Door bovenstaande punten uit te schrijven en te bundelen, ontstaat het ‘loop plan’ van jouw team! Op onze website staan een aantal loop plannen van teams die hebben deelgenomen, die je als voorbeeld kunt nemen.
  • Het sponsorplan.